跳到内容

Privacy Policy

EU:s dataskyddsförordning (GDPR)

GDPR är Europeiska unionens nya allmänna dataskyddsförordning, som ersatte den svenska Personuppgiftslagen (PuL) den 25 maj 2018. På denna informationssida kan du bland annat läsa vilka av dina personuppgifter vi hanterar, hur vi skyddar dem och vilka rättigheter du har.

Vad är en personuppgift?

Personuppgifter är alla uppgifter som direkt eller indirekt kan knytas till dig som person. Exempel på personuppgifter är namn, kontaktuppgifter, inloggningsuppgifter, besöks- och orderhistorik och hushållsstorlek.

Därför behöver vi dina personuppgifter

Teemji använder dina personuppgifter för att ge dig den bästa och smidigaste tjänsten vid köp av mat och andra varor på nätet, inklusive inspirerande recept och intressanta tips. Detta för att din upplevelse av vår tjänst ska bli så bra som möjligt.

Dina personuppgifter används huvudsakligen av oss i följande syften:

1) Att kunna tillhandahålla och administrera ditt användarkonto

2) Att kunna leverera varor och tjänster i enlighet med våra avtal med dig

3) Att hantera och kvalitetssäkra kundtjänstärenden

4) Att kunna lämna anpassad information, förmåner och erbjudanden samt ge personligt anpassad upplevelse av vår tjänst

5) Att lämna information om och marknadsföra våra och tredje parters produkter och tjänster

6) Att kunna genomföra och hantera deltagande i tävlingar och event

7) Att utveckla våra tjänster och system och för att genomföra utvärderingar av vår affärsmodell

8) Att förhindra missbruk av våra tjänster, eller för att förhindra, förebygga och utreda brott

9) Att fullgöra rättsliga förpliktelser (t.ex. avseende krav i bokföringslagen, produktansvar och produktsäkerhet och skydd av personuppgifter i IT-system)

            10) Att kunna tillhandahålla våra tjänster i enlighet med ramavtal som omfattar dig.

Vi sparar dina personuppgifter bara så länge som det är nödvändigt. 

Så samlar vi in och hanterar dina personuppgifter

Du ska känna dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Därför är det viktigt för oss att du är förstår hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av din data.
Informationen som vi samlar in om dig lämnar du huvudsakligen ifrån dig i följande sammanhang:

1)När du blir medlem hos oss, dvs registrerar ett konto.

2)När du använder våra tjänster, eller interagerar med vår kommunikation

3)När du anger dina personliga preferenser för att få en så anpassad upplevelse som möjligt

4)Vid kontakt med oss, t.ex. vår kundtjänst

Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi har vidtagit de tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder som krävs för att dina personuppgifter inte ska bli manipulerade eller gå förlorade, eller att obehöriga ska få tillgång till dem, i enlighet med gällande lagstiftning avseende skydd av dina personuppgifter.

Dina rättigheter enligt GDPR

1)Registerutdrag. Du har rätt att begära bekräftelse på om vi behandlar personuppgifter om dig eller inte. Om vi gör det har du rätt att få se vilka uppgifter vi behandlar om dig genom ett registerutdrag.

2)Rättelse. Om en personuppgift är fel eller ofullständig har du rätt att begära att den rättas.

3)Återkalla samtycke. Om vi behandlar dina personuppgifter med samtycke som laglig grund för behandlingen, har du rätt att närsomhelst återkalla samtycket med framtida verkan.

4)Motsätta dig direktmarknadsföring. Du har rätt att motsätta dig att personuppgiftsbehandling sker för direktmarknadsföring. Detta görs lättast genom att du avregistrerar dig från utskick genom att klicka på avregistreringslänken i utskicket eller kontakta oss.

5)Klaga. Om du anser att vi hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du kontakta oss (se nedan). Du har också rätt att lämna in ett klagomål direkt till tillsynsmyndigheten, dvs Integritetsskyddsmyndigheten.

6)Ifrågasätta berättigat intresse. Du har rätt att motsätta dig behandlingar som stödjer sig på ett berättigat intresse om det finns skäl i ditt specifika fall som talar emot behandlingen. Om du motsätter dig behandlingen men det finns berättigade skäl som väger tyngre får vi dock fortsätta behandlingen.

7)Radera personuppgifter. Du har rätt att begära, och under vissa omständigheter få, dina personuppgifter raderade. Ett undantag är om vi har laglig grund för att bevara uppgifterna.

8) Dataportering. Du har i vissa fall rätt att få en kopia i strukturerat format på de uppgifter du själv lämnat om dig, för överföring till annan personuppgiftsansvarig.

Så gör du för att utnyttja en rättighet
Om du vill utnyttja någon av dina rättigheter ovan ska du i första hand kontakta oss via e-post. Obs! Förfrågan behöver komma från den e-postadress som är kopplat till ditt konto. Du behöver även ange ett telefonnummer eller andra personuppgifter som vi kan nå dig på för att bekräfta din identitet.

 

Kontaktuppgifter
Om du har några frågor om vårt integritetsmeddelande eller cookiepolicy, eller vår användning av dina personuppgifter kan du gärna kontakta oss enligt nedan:
E-post: kundservice@teemji.se
Besöksadress: 

Collection of oriental Stockholm AB,
Vasagatan 40 111 20 Stockholm
Telefon: 08-242 888

 

 

The General Data Protection Regulation (GDPR)

GDPR is the European Union's new general data protection regulation, which replaced the Swedish Personal Data Act (PuL) on 25 May 2018. On this information page, you can read which of your personal data we handle, how we protect them and what rights you have. 

What is personal information?

Personal information is all information that can be directly or indirectly linked to you as a person. Examples of personal information are name, contact information, login information, visit and order history etc.

Teemji handles your personal information in order to provide you with the best service as good as possible when buying food and other goods online, including inspiring recipes and interesting tips. 

Your personal information is mainly used by us for the following purposes:

1) To be able to provide and manage your user account

2) To be able to deliver goods and services in accordance with our agreements with you

3) To handle and quality assure customer service matters

4) To be able to provide customized information, benefits and offers and provide a personalized experience of our service

5) To provide information about and market our and third party products and services

6) To be able to implement and manage participation in competitions and events

7) To prevent misuse of our services, or to prevent, deter and investigate crimes

8) To fulfill legal obligations (eg regarding requirements in the Accounting Act, product liability and product security and protection of personal data in IT systems)

 9) To be able to provide our services in accordance with framework 

agreements that cover you.

We only store your personal information for as long as necessary.

This is how we collect and handle your personal information.

You should feel safe with how we process your personal data. Therefore, it is important for us that you understand how we collect, process and share your data with us.

The information we collect about you is mainly provided by you in the following contexts:

1) When you become a member with us, ie register an account.

2) When you use our services, or interact with our communications

3) When you state your personal preferences to get as customized an experience as possible

4) When contacting us, e.g. our customer service



This is how we protect your personal information

We have taken the technical and organizational security measures required to prevent your personal data from being tampered with or lost, or for unauthorized access to it, in accordance with applicable legislation regarding the protection of your personal data.

Your rights under the GDPR

1) Register extract. You have the right to request confirmation of whether we process personal data about you or not. If we do, you have the right to see what information we process about you through a register extract.

2) Correction. If a personal information is incorrect or incomplete, you have the right to request that it be corrected.

3) Withdraw consent. If we process your personal data with consent as a legal basis for the processing, you have the right to revoke the consent with future effect at any time.

4) Oppose the direct marketing. You have the right to oppose the processing of personal data for direct marketing. This is most easily done by unsubscribing from mailings by clicking on the unsubscribing link in the mailing or contacting us.

5) Complain. If you believe that we are handling your personal information incorrectly, you can contact us (see below). You also have the right to submit a complaint directly to the supervisory authority, ie the Privacy Protection Authority.

6) Question legitimate interest. You have the right to oppose treatments that are based on a legitimate interest if there are reasons in your specific case that speak against the treatment. However, if you oppose the treatment but there are legitimate reasons that weigh more heavily, we may continue the treatment.

7) Delete personal data. You have the right to request, and in certain circumstances have your personal data deleted. An exception is if we have a legal basis for preserving the data.

8) Data porting. In some cases, you have the right to receive a copy in a structured format of the information you have provided about yourself, for transfer to another personal data controller.

How to do it to exercise a right

If you want to exercise any of your rights above, you should first contact us by e-mail. Note! The request needs to come from the email address associated with your account. You also need to provide a telephone number or other personal information that we can reach you in order to confirm your identity.

Contact information

If you have any questions about our privacy policy, or our use of your personal information, please feel free to contact us as follows:

Contact information:

Collection of oriental Stockholm AB

Vasagatan 40. 111 20 Stockholm

Email Address:

kundservice@teemji.se

Telephone number: 08-242 888